Enlarge image

Prince Harry (M.) and his lawyer David Sherborne (R.) leave the High Court in London in June

Photo: Frank Augstein / dpa

Prince Harry has settled the remaining parts of his lawsuit against the publisher of the British newspaper "Daily Mirror" over phone hacking by paying a large sum. Both sides had agreed out of court that Mirror Group Newspapers (MGN) would initially make an interim payment of 400,000 pounds (around 468,000 euros), said Harry's lawyer David Sherborne at the High Court in London.

The younger son of King Charles III. did not take part in the hearing. The 39-year-old was last in London on Tuesday and Wednesday to visit his father, who was suffering from cancer.

Partial victory for Harry in December

The court had already awarded Harry £140,600 in damages in the case in December. At that time there were 33 articles from the publisher's papers, 15 of which, according to the court, were the result of illegal information gathering.

Between 1996 and 2011, journalists from the Daily Mirror, Sunday Mirror and People obtained information about Harry's private life by listening to telephone messages and used them as headlines. Another 115 reports were still pending. In these cases, once the agreement has been reached, there will no longer be a trial. MGN said it was satisfied with the agreement.

Further procedures likely

Harry is involved in other court cases. These include lawsuits against the publishers Associated Newspapers Limited ("Daily Mail", "Mail on Sunday") and News Group Newspapers ("The Sun"), which published the tabloid "News Of The World", which was discontinued years ago. This also involves illegal information gathering.

In proceedings against the British Home Office, Harry also wants to ensure that he and his family are granted full police protection despite leaving the inner circle of the British royals. Harry and his wife Duchess Meghan have been living in California with their children for several years and have given up their royal duties.