• TV The question from El Cazador that puts RTVE back on the ropes: "If Pablo Casado has done 6 masters of 40 contact hours ..."

  • TV TVE uses a photo of Leonor and Sofía to illustrate the vaccination of the infantas Elena and Cristina in Abu Dhabi

The arrival of tourists to Spain in the middle of

Holy Week

is one of the controversies in recent weeks that all the media are echoing.

The images of last weekend of French tourists in the center of Madrid without a mask and without complying with the protection measures against the coronavirus again pointed to the capital.

This Monday,

Jesús Cintora's program,

Las cosas clear

, on


echoed the arrival of tourists and put

RTVE back

in the center of the target.


Jesús Cintora

gave information on the arrival of tourists to Madrid, the program broadcast images of

the Barcelona beach

full of tourists with a sign that read

"Tourists in Madrid"


And although Cintora assured that the images were about the Barceloneta beach in Barcelona, ​​the sign took a few seconds to be modified, which caused

a new avalanche of criticism

against the public entity in social networks.

The signs, and also the questions of some public television contests, are bringing more than one headache to



Since that "the Infanta Leonor leaves Spain, like her grandfather", the public channel has been chaining gaffes that have cost him not only having to apologize but also criticism from viewers, and even the occasional fired.

The last one, this Tuesday in the Cintora program.

The erroneous label of Clear Things has thus been added to the latest gaffes of the public entity.

After the label of Leonor and her grandfather, which led to the dismissal of the person responsible for said label, a few days later the use of the image of

Princess Leonor

and the

Infanta Sofía was added

to illustrate the news of the vaccination in Abu Dhabi of their aunts, Infanta Cristina and Infanta Elena.

Both times the public broadcaster had to quickly apologize.

A story that has been repeated, but this time without involving the

Royal House

, but the leader of the opposition.

Later it was in the contest of La 1, El Cazador, in which one of the contestants was asked

"if Pablo Casado has done 6 masters of 40 face-to-face hours and 20 online, what is the total number of hours he has done? "


The uproar generated was such that the show was forced to apologize.

Some apologies that are added to those accumulated in recent months by RTVE.

According to the criteria of The Trust Project

Know more

  • Jesus Cintora

Public TVE workers criticize the persecution of a reporter to Mariano Rajoy in the Cintora program

The TVE News Council sees "possible adulteration" in delaying and placing a video in the documentary critical of the Covid management

RTVELa question from El Cazador that puts RTVE back on the ropes: "If Pablo Casado has done 6 masters of 40 contact hours ..."

See links of interest

  • 2021 business calendar


  • Fuenlabrada - Mallorca

  • Alcorcón - Real Oviedo

  • Real Madrid - Anadolu Efes Istanbul

  • Malaga - Almeria

  • Panathinaikos - TD Systems Baskonia